The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Peter Arnfalk

Senior lecturer

Peter Arnfalk

Arbete, studier och möten på distans: hur påverkas resandet? Delrapport 2: Resfria Möten

Author

• Peter Arnfalk

Summary, in Swedish

Resfria möten (RM) är en samlingsterm för möten på distans, i realtid med teknikens hjälp, innefattande telefon-, webb- och videokonferens. Denna rapport beskriver svenska och internationella erfarenheter av dessa mötesformer med fokus på effekter på resandet och utsläpp av klimatgaser. Framtidsprojektioner för resfria mötens effekter 2030 och 2050 görs också.

Department/s

• The International Institute for Industrial Environmental Economics